0 A B C D E F G H I J K L M N O P R S T V W Z

Rakonczai Viktor

Rakonczai Viktor
dalszerzo.hu

Rakonczai Viktor (Budapest, 1976. október 16. –) EMeRTon-díjas magyar zenész, zeneszerző, zongorista, előadó, Rakonczai Imre testvére.

A V.I.P együttest 1997-ben ismerhette meg a közönség. A formáció csupa jóképű énekesből állt össze: Rácz Gergő, Józsa Alex, Rakonczai Imre és Rakonczai Viktor előadásában csendült fel a Keresem a lányt, a Szükségem van Rád vagy a Rohan az idő című sláger.

 

Zenei producerként közreműködött Zsédenyi Adrienn Zséda című albumában valamint Tóth Gabriella, Lola, Bereczki Zoltán és Szinetár Dóra lemezeinél.

A TV2 Dancing With The Stars című produkciójának is volt a zenei producere, itt az volt a feladata, hogy úgy hangszereljen át népszerű dalokat, hogy azok passzoljanak az adott tánc stílusához. Munkásságát a szakma is elismerte: 2004-ben Artisjus-díjjal tüntették ki, 2005-ben pedig az eMeRTon-díjat nyerte el.

Ő írta a Szívverés című 2008-as Eurovíziós dalt, amelyet Csézy adott elő angol illetve magyar nyelven Candlelight címmel Belgrádban, és a sikeres Elvarázsoltál című, eddig utolsó Szűcs Judith slágerét.

Ő szerezte Wolf Kati Szerelem, miért múlsz című dalának zenéjét és a szintén az X-faktor című tehetségkutatóban ismertségre szert tett Nyári lányok első dalát is.

2012-ben és 2013-ban A Dal című eurovíziós nemzeti dalválasztó műsor egyik zsűritagja volt az M1-en.

Nemcsak énekesnőkkel dolgozik, különböző filmekben és show-műsorokban is hallhattuk felcsendülni szerzeményeit.

Az ő nevéhez fűződnek a 2017-ben bemutatott Pappa Pia című musicalben felcsendülő dalok, valamint Dobó Kata 2020 nyarán forgatott El a kezekkel a papámtól! című filmjének slágergyanús dallamai is.

Rakonczai Viktor így vélekedik a filmzenéről: „Egy film esetében alapvetően kétféle zenéről beszélhetünk: a háttérzene, azaz a score, akkor jó, ha fel sem tűnik: a legtöbb esetben meg sem hallja a néző (legalábbis nem tudatos szinten hallja meg), azonban felerősíti egy-egy jelenet dramaturgiáját, még jobban átadja az érzést, amit a jelenet közvetít. Ha nem lenne, hiányként élnénk meg, egy nagy űrt érzékelnénk! Ez kicsit hálátlan feladat a zeneszerző szempontjából, de szerencsére ebben az „El a kezekkel a papámtól” című filmben lesznek betétdalok is. A betétdalok akkor jók, ha van bennük valami megfoghatatlan, ami beránt, beszippant, valami, amitől borsódzik a hátunk, ami leköti a figyelmet 3-4 percre. Attól jó a dal, hogy már várod a következő sort, a refrént. Ebből a szempontbon nem jelent különbséget, hogy egy filmhez íródik vagy sem.”

„Az első filmes felkérésemet Kálomista Gábornak köszönhettem, azóta jó néhány közös munkánk volt. Az „El a kezekkel a papámtól” című filmmel kapcsolatban Helmeczy Dorottya keresett meg. A történet nagyon tetszett, jó hogy ez egy felnőtteknek is szóló, igazi családi film. Mivel én is abszolút célközönség vagyok, olyan, mintha magamnak írnám – ennél nagyobb szabadságot nem is kaphatnék! Alig várom, hogy családostul elmehessünk a premierre.”

 

Related Nevek